It only took them six months…

The Guardian has finally got around to correcting its article concerning Spirit of Shankly’s (SOS) attendance at the “March for the Alternative rally”, in London, in March 2011, by adding a footnote. See here.

So where SOS Officer Roy Bentham claims that, “There was a vote and our membership decided we should support the TUC and the march, that we should do our bit to oppose what is going on“, The Guardian has now pointed out that there was, in fact, “no formal vote” taken on the matter by SOS, at which anyone could have done what Bentham claims happened.

The Guardian was told this back in March , but SOS did not admit that the information was false until May (with the now infamous claim by Secretary Graham Smith, that Bentham’s comments were a “slip of the keyboard“, when Bentham had only been in verbal contact with The Guardianwhoops), and has now finally acknowledged as being so by The Guardian, with this long overdue correction – in October.

Ain’t the National Press and the state of democracy in this country just grand!

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: